Lilypie Third Birthday tickers

23 Aralık 2009 Çarşamba

çok işimiz var bugün...


epeyce aktivite dolu bir gün geçirdik yine bugün.. hamur açıp hayvan kalıplarıyla oynadık. el becerilerimizi geliştirdik. küçük kaslar iş başında ;))

birden kal geldi, unuttum Mine geldiğinde ne yapıyorduk acaba? Şu anda Çınar uyuduğundan odasına girip bakamıyorum da tabii...

Neyse rastgele aklıma gelenler sıralayayım.

Parmak boyalarıyla baskı yaptık. monotype diyoruz biz sanatsal anlamda ve tabi sanatsal boyalarla yapıldığında. ama çok güzel baskılar çıktı. bir süredir parmak boyaları kullanmıyorduk. Çınar bu sefer parmaklarına ve ellerine sürmekte hiç tereddüt etmedi. boyaya daldırıp parmak baskılarını da yaptı. maalesef benim ellerim de çınar'ınkiler kadar boyalı olduğundan fotoğraf çekemedik. bizim monotype baskılarımızın özelliği ise rijit bir yüzeyde-bizim örneğimizde cam kesme tahtası- boyalar karıştırılır, desenler yapılır. sonra temiz kağıt, yüzey üzerine konur. heryeri değecek şekilde bastırılır. ve tek taraftan tutarak kaldırılır. sonuçlar harika. ama bu aktiviteyi akşam yaptığımızdan ışık yeterli değildi sonuç fotoğraflarını çekemedim. yarın sabah resim panomuza astığımız baskılarının fotoğrafını çeker, koyarız ilgilenenler için.

ayrıca daha önce binalar diktiğimiz platforma iki tane kağıttan çam ağacı yapıp yapıştırdım. birini beraber süsleyeceğiz. sökmesin diye çınar uyurken yaptım bunu. bahçesine de bir kardan adam dikmeyi planladım. Çınar öğle uykusundan uyandıktan sonra da kuruyan ve sertleşen oyun hamurundan iki top yaptık. kardan adam olabilecek şekilde. Çınar bunlardan birini "bop bop" diyerek uzunca bir süre elinde gezdirdi. bu bopları önce peçete ile kaplayıp üzerine pamuk yapıştırdık. gerçi çınar hiç oralı olmadı ben bunları yaparken. daha önce pamukları küçük küçük parçalara bölmek suretiyle diğer kardan adamımızda yardım etmişti. ben de olayı fazla uzatmadan daha ilgili bir zamanında yapmak üzere bıraktım kardan adamı.

martıları besledik. martıya "ma" diyen Çınar, gagasıyla cama tak tak vurdu diye anlatmam üzerine. ma, gaga, tak tak kelimeleri ve el işareti ile olayı özetledi. artık biz mutfaktayken de cama gelip mama yiyen martılarımız var. çınar da cama bakıp "ma gel gel "yapıyor....

günün flash lightları böyle....
Posted by Picasa

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne güzel aktiviteler yapmışsınız öyle :)) Biz de dün akşam maşayla pamukları taşıma olayını yapalım dedik, ama pek olmadı, maşayı tek başınayken kapatıyor, ama pamukları alacakken kapatamadı :)) Bir de huylanıyor Egemen pamuktan, doğduğundan beri tüylü oyuncaklardan hoşlanmadı çok :))