Lilypie Third Birthday tickers

20 Ocak 2010 Çarşamba

denizde dalga ve balıklar

Çınar'la deniz yaptık. denizin içi "ba" (ardından ağız açıp kapama hareketiyle balık oluyor Çınarca) ile dolu. ahtapot da diyor ama onu nasıl heceleyebilirim yazarken bilemiyorum. ;) ve "dalga" diyor tane tane..
Cıvıl cıvıl 365 etkinlik kitabımızdan yararlanarak yaptığımız bu aktivitenin aşamaları ise şöyle:
Aslında mavi kağıdı buruşturarak elde edilecek deniz fonunu ben kendinden buruşuk olan çiçek buketi sarılan kağıdı boyayarak elde ettim. Çınar'la beyaz olan kağıdımızı mavi akriliği sulandırarak boyadık. sonra kaloriferde kuruttuk. sonra da yine de buruşturduk. beyaz tutkalla oluklu mukavvaya yapıştırdık.
üzerine ise bir kısmını Çınar uyurken kretuar bıçağıyla gazeteden kestiğim, bir kısmını da Çınar'la kestiğimiz balıkları yapıştırdık. Çınar balıkların birazını çıkarmaya çalıştıysa da önce, sonrasında böyle bir girişimde bulunmadı tekrar. Burda önemli nokta gazetenin yazılı yerlerine çizilerek kesilen balıklar. Gazetenin spor sayfasındaki renkli sondaki yazılar çok işime yaradı. Küçük balık sürüsü için ise uzun bir şerit kesip katlayıp, tek seferde keserek bir sürü balık elde ettik. ahtapotu ve köpek balığını da unutmadık. En son köpek balığına ve oltaya ağzını açmış balığa dişler yaptık. Siyah keçeli kalem ile de gözleri ve solungaçları yaptık.


Öncesinden tahmin edilemeyecek kadar güzel oldu denizimiz. Çınar da "aaaaa" hayret ve sevinç nidalarıyla annesini mutlu etti. Bazen sadece beni mutlu etmek için benim veerdiğim tepkileri veriyor diye düşünüyorum. ;)
Mukavvaya yaptığımız için taşıyıp herkese göstermeye de çok uygun oldu. İşten gelen dayısına gösterdi. Daha sonra da babasına.. odasında gördükçe "ba" deyip ağzını açıp kapatıyor. :))
bebeğim benim..
Posted by Picasa

7 yorum:

İkizBebek dedi ki...

harika,böyle yetenekli annenin yetenkli çocuğu olur tabi :)

Unknown dedi ki...

Bayıldım çok güzel olmuş, anne-oğul ikinizin de ellerine sağlık :))

Aslıhan Kaplan Bayrak dedi ki...

teşekkürler :))
biz de çok sevdik...

elif dedi ki...

ellerinize sağlık aslıhan abla çok beyendim yaptığınız çalışmayı. çınarda annesi gibi sanatçı ruhlu olacak .

Aslıhan Kaplan Bayrak dedi ki...

sağol elif'cim. bakalım görücez hep beraber ne olacak nasıl olacak..? ;)

Mlke_Btkn dedi ki...

Süper olmuş, ellerinize sağlık biz de becerebilirmiyiz acaba :):)

sevgiler..

Aslıhan Kaplan Bayrak dedi ki...

Mlke-Btkn kesinlikle yapabilirsiniz. denemeye değer :))