Lilypie Third Birthday tickers

24 Mayıs 2011 Salı

Becerilerimizi geliştiriyoruz..

Bu sabah bir su dökme olayı yaşadık, hangi esnada oldu şimdi hatırlamıyorum. Tamam o zaman "bardaktan bardağa su doldurmaca" aktivitesi yapalım. Bir tepsinin içine iki bardak koydum, biri su dolu diğeri boş. Önce ben gösterdim bir bardaktan diğerine su dökmeyi, sonra Çınar defalarca tekrarladı. Bu esnada fotoğraf çekemedim. Aslında daha önce de yaptığımız bir alıştırmaydı. Ve çabucak bitti.
  Hazır alıştırmalara başlamışken nohut ve makarna karışımı dolu kavanozumuzu çıkarttım. Geniş bir kaba boşalttım. Önce içinden kağıt kalpleri ayırdık. Sonra da nohutları kaşıkla alıp biraz havadan kaba dökme ve seslerini dinleme alıştırması yaptık. Bu sesi tanımlamaya çalıştık. İkinci aşamada avuçlayarak tekrar kaba bırakmaca. Dokunma ve işitme duyularımızı çalıştırıyoruz...
Hem çok keyifli hem de duyuları uyaran bir alıştırma.

Üçüncü aşamada ise kaptan kaşıkla aldığımız nokutları bir bardağa dökmeden doldurmaya çalışıyoruz. El-göz koordinasyonu motor becerilerini geliştiriyoruz...
Hem öğreniyoruz, hem eğleniyoruz, hem de büyüyoruz...
Bu alıştırmalar ve/veya benzerleri Montessori disiplininden "Harika Çocuk" kitabından.

Hiç yorum yok: