Lilypie Third Birthday tickers

11 Haziran 2009 Perşembe

geridönüşüm malzemeleri ile klasörleme

Neden geri dönüşüm?
Atık kağıt yeniden kağıt imalatında kullanıldığında hava kirliliğinin yüzde 80 civarında, su kirliliğinin yüzde 34 civarında, su tüketiminin de yüzde 46 oranında azaltılmış olur.
Bir ton atık kağıdın, kağıt imalatında kullanılmasıyla "17 tane" yetişkin ağacın kesilmesi önlenmiş olur.
Burada vesilesiyle geridönüşüm konusuna değindiğim bulaşık makinası deterjanı ve ekmek unu kutularının kesilerek ve hediye paket kağıtları ve Rüya'nın küçükken yaptığı resimlerle kaplanmış klasörleme kutularını sergiliyorum.


Hepimiz bilinçli anne ve bilinçli insanlar olarak geridönüşümün hayatımız, dahası dünya için öneminin farkındayız. Tekrar kullanabileceklerimizi kullanmanın yanısıra bir şekilde geri dönüştürülebilecek atıklarımızı ilgili yerlere ulaştırmanın öneminin de farkında olduğunuzu umuyorum. Belki de birçoğumuz yapıyordur ama yine de her türlü kağıdı ufacık da olsa çöpe atmayıp ayırmayı, plastik, metal kompozit malzemeleri geridönüşüm kutuları için ayırmayı, şişeleri ve camları şişecam kumbaralarına atmayı adet haline getirmeyi ve bunun daha çok insana yayılmasını ümit ediyorum. Ben tüm bu malzemeleri ayırıyorum ve normal(organik) çöpten daha fazla ve daha çabuk biriktiğini söylemeliyim. Üstelik artık birçok yerde bu geridönüşüm kutuları da mevcut. carrefourlarda, migroslarda ve hatta şok marketlerinde dahi... zaten çöpten de ayırıyorlar diyebilirsiniz ancak takdir edersiniz ki özellikle kağıtlar normal çöple ıslanarak ayıklamaz hale geliyorlar, birçok plastik naylon ambalaj malzemeleri de tek tek göze görünmezken bir araya geldiklerinde epey bir hacim oluşturuyorlar. Kullanılmış piller için ise artık hemen heryerde yukardakilere ek olarak bim marketlerinde ve daha birçok zincir markette atık pil kutuları bulunuyor. Çocuklarımıza yaşanabilir bir dünya bırakmak için bu konunun öneminin herkes farkındadır diye düşünüyorum. Hem çocuklarımızı da bu şekilde şimdiden alıştırırsak dünya daha yaşanılır olur diye düşünüyorum.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: